Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda budowa bezkolizyjnych wiaduktów nad CMK w Zachorzowie Kolonii i Radwanie [ZDJĘCIA]

Dag
W powiecie opoczyńskim trwa budowa dwóch nowych wiaduktów na CMK - w Zachorzowie Kolonii i Radwanie. Powstają dwa bezkolizyjne wiadukty, które przygotowują Centralną Magistralę Kolejową do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeznaczyły na inwestycję ponad 57 mln zł netto ze środków budżetowych.

Budowa wiaduktów na CMK w województwie łódzkim

W powiecie opoczyńskim nad Centralną Magistralą Kolejową budowane są dwa bezkolizyjne wiadukty - w Zachorzowie Kolonii i Radwanie.

- Wiadukty zastąpią przejazdy w poziomie torów i zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa podróżującym koleją - informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. - Sprawniejsza będzie komunikacja drogowa. Kierowcy, dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom zyskają także czas. Na każdym wiadukcie będą dwie 3 m jezdnie, ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Prace przy obiektach są realizowane zgodnie z harmonogramem - dodaje.

W Zachorzowie Kolonii ponad stumetrowa stalowa konstrukcja wiaduktu jest już zamontowana nad linią kolejową. Specjalny dźwig umieścił ją na żelbetowych podporach. Płyta została wypełniona betonem. Równocześnie budowane są nasypy i drogi do wiaduktu, który zaplanowano 10 m nad torami. Obiekt o długości 134 m ułatwi komunikację na drodze gminnej Zachorzów – Wąglany.

W Radwanie gotowe są cztery betonowe podpory wiaduktu. Prace koncentrują się na przyczółkach. W listopadzie rozpocznie się montaż stalowej konstrukcji nad torami. Obiekt, na drodze powiatowej Wielka Wola - Sędów, będzie miał 141 m długości.

Zakończenie prac przy wiaduktach jest planowane latem 2021 r. Wiadukty są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace w Zachorzowie Kolonii o wartości 25,6 mln zł realizuje „INTOP Warszawa” Sp. z oo. Za budowę w Radwanie o wartości 31,9 mln zł odpowiada konsorcjum: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z oo., partner konsorcjum Polwar SA.

Dwa nowe wiadukty na CMK oddano do użytku w październiku na terenie województwa świętokrzyskiego. Bezkolizyjne skrzyżowania w Koziej Wsi i Motycznie (powiat konecki i włoszczowski) zastąpiły przejazdy kolejowo-drogowe w poziomie szyn.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości do 250 km/h, podnoszą poziom bezpieczeństwa i docelowo skrócą czas podróży koleją. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opoczno.naszemiasto.pl Nasze Miasto