Przypomnijmy, że pierwszy pociąg Polregio na linię kolejową nr 25 z Tomaszowa do Opoczna i Skarżyska Kamiennej wyjechał po 12 latach przerwy i wozi pasażerów od prawie dwanastu miesięcy. W tym roku, 11 grudnia, na linię z Łodzi do Skarżyska wyjadą kolejne pociągi i będzie ich znacznie więcej. Tak zapowiedział marszałek województwa łódzkiego, Grzegorz Schreiber, podczas spotkania na dworcu kolejowym w Opocznie.
Od grudnia na linię z Łodzi przez Tomaszów Mazowiecki, Opoczno, Końskie do Skarżyska-Kamiennej wyjadą pociągi dwóch przewoźników. Dotychczas pasażerów woziły jedynie składy Polregio. Jeszcze w tym roku, od 11 grudnia, uruchomione zostaną nowe połączenia i na linię wyjedzie także pięć nowiutkich hybryd Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To nowe pociągi, które województwo kupiło za dotację otrzymaną w ramach programu Polski Ład. Dla łódzkich kolei wyprodukowały je zakłady Newag.
- Dwa ostatnie pociągi przyjechały do Łodzi dzisiaj w nocy - mówił podczas spotkania na opoczyńskim dworcu Janusz Malinowski, prezes ŁKA. - Łódzki samorząd zabezpieczył na zakup hybryd 125 mln zł. Te pociągi mają wszystko, czego dziś oczekuje pasażer. Także od 11 grudnia uruchomimy pociąg pośpieszny do Łowicza, który z Łodzi będzie jechał tylko 50 minut.
Nowe hybrydy wyjadą z dworca Fabrycznego w Łodzi i pojadą do Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, przez Końskie do Skarżyska-Kamiennej. Tym samym, o wiele łatwiej i szybciej dojedziemy do stolicy województwa łódzkiego. Z Łodzi do Opoczna i z powrotem pojedzie 17 połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz dwa Polregio. Do dyspozycji podróżnych będzie w sumie 19 połączeń. Z kolei z Opoczna do Skarżyska uruchomionych zostanie 6 pociągów ŁKA i 2 Polregio. Będzie też jedno połączenie krótsze do Końskich.
Wraz z uruchomieniem nowych połączeń do Opoczna przygotowano także konkurencyjne ceny przejazdu. Za miesięczny normalny bilet w obie strony zapłacimy 240 zł, studenci zapłacą 117 zł, a uczniowie szkół 122 zł. Jednorazowy bilet z Opoczna do Łodzi będzie kosztował nieco ponad 17 zł.
Nowe hybrydy przystosowane są do obsługi osób niepełnosprawnych, mają klimatyzację, dostęp do wifi, a także strefę zabaw dla najmłodszych. Uruchomienie połączeń było możliwe dzięki zakupowi pociągów o napędzie elektryczno – spalinowym (tzw. hybryd), które mogą obsługiwać niezelektryfikowane odcinki kolejowych tras. Obecnie 3 takie składy kursują po województwie łódzkim, głównie na odcinku linii kolejowej z Tomaszowa Maz. – do Spały. Kolejne 2 jednostki trafią do eksploatacji już w grudniu tego roku.
Wciąż nie wiadomo, kiedy linia kolejowa nr 25 doczeka się elektryfikacji. Trwają prace nad przygotowaniem studium planistycznego dla elektryfikacji linii Tomaszów Maz. - Skarżysko.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?