Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policja ostrzega przed oszustami podającymi się za pracowników banku. 34-latka straciła pieniądze

Dag, KPP
Oszustwo na pracownika banku. Oszust podający się za pracownika banku zmanipulował mieszkankę powiatu opoczyńskiego i przejął dostęp do jej karty płatniczej. W ten sposób ukradł kilkaset złotych. Policja ostrzrega, że konsultant z infolinii banku nigdy nie poprosi o numer karty, czy kod CVC.

Oszustwo na pracownika banku. Opocznianka straciła pieniądze

Wyobraźnia oszustów nie zna granic. Policja w Opocznie informuje, że tym razem oszust przedstawił swojej ofierze nieprawdziwą informację dotyczącą próby włamania na konto bakowe kobiety. Wyłudził od 34-latki numer karty płatniczej wraz z kodem CVC i w ten sposób okradł kobietę.

Jak działają sprawcy?
Oszust dzwoni do wybranej osoby, podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary, czy też próbie włamania na konto bankowe.

- Taka wiadomość najczęściej wzbudza niepokój, ale właśnie o to chodzi przestępcom, którzy działają na emocjach swoich ofiar - przestrzega policja. - Cyberprzestępca podszywając się pod konsultanta bankowego zachęcają swoje ofiary do zainstalowania aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy.

Zainstalowanie takiego programu daje oszustowi nieograniczony dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta bankowego. Wówczas przestępca może wykonać przelew i pozbawić swoją ofiarę zgromadzonej gotówki.

Na terenie kraju coraz częściej dochodzi do tego rodzaju oszustw. Pracownik banku nigdy nie prosi o tego rodzaju informacje - numer PESEL, serię i numer dokumentu tożsamości czy pełne dane z karty płatniczej. Zatem jeśli odbierzesz telefon z nietypową prośbą, chociażby o zainstalowanie aplikacji do zdalnej weryfikacji albo nowej aplikacji bankowej, od razu rozłącz się - apelują policjanci. - Zdarza się, że po przejęciu dostępu do konta, sprawca zaciąga na konto swojej ofiary tzw. szybki kredyt.

Jak zatem uchronić się przed takimi przestępczymi działaniami?

Banki, w których mamy konta, lokaty, posiadają większość danych swoich klientów. Zatem prawdziwy pracownik banku nie będzie prosił o podanie wszystkich danych. Oszust takimi informacjami nie dysponuje - więc za wszelką cenę będzie próbował zmusić nas do ich podania. Oczywiście największą uwagę skupi na wyłudzeniu od nas danych logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli rozmówca podający się za pracownika banku poprosi cię o podanie loginu i hasła do konta bankowego - możesz być pewien, że rozmawiasz z cyberprzestępcą.

Nigdy nie instaluj na swoim urządzeniu nieznanego oprogramowania
Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku poprzez bankową infolinię.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opoczno.naszemiasto.pl Nasze Miasto