Oszustwo na BLIK i na znajomego w mediach społecznościowych. Jak działają oszuści?
W ostatnim przypadku, jaki został zgłoszony do opoczyńskiej policji, 22 grudnia, oszust na jednym z komunikatorów internetowych podszył się pod mieszkańca powiatu opoczyńskiego. Nawiązał rozmowę z osobami z listy znajomych ofiary i udając właściciela konta na portalu społecznościowymi poprosił o pomoc finansową.
Dwóch znajomych zgłaszającego nie sprawdzili, czy na pewno rozmawia z właścicielem konta, wygenerowali kody BLIK na łączną sumę kilkuset złotych i przesłali go, jak się później okazało - oszustowi.
- Właściciel konta na portalu społecznościowym, za którego oszust się podawał, kiedy tylko dowiedział się o całej sytuacji niezwłocznie powiadomił o tym policję - informuje asp. sztab. Barbara Stępień, oficer prasowy KPP w Opocznie. - Jeśli otrzymujemy od znajomego na portalu społecznościowym prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała, lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności.
Policja apeluje, by nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?