Oszustwo na zdalny pulpit. 40-latka straciła oszczędności
Do opoczyńskich policjantów wpłynęło zgłoszenie 40-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. 7 września tego roku na telefon komórkowy zgłaszającej kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków.
- Oszust poinformował, że bank odnotował nieautoryzowaną próbę wypłaty pieniędzy z konta kobiety - informuje asp. szt. Barbara Stępień z KPP w Opocznie. - W trakcie rozmowy przestępca zmanipulował 40-latkę i w konsekwencji namówił ją aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację zdalnego pulpitu, dzięki której okradł kobietę z pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym.
Program taki umożliwia udostępnienie z naszego urządzenia nie tylko obrazu, ale także pozwala innej osobie zdalnie, bez ograniczeń korzystać z naszego telefonu czy komputera. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji, wzbudzają w rozmówcy poczucie zagrożenia.
Policja ostrzega! W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Pamiętajmy, aby chronić swoje dane osobowe
· Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
· Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
· W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta swojego banku.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?