Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na zdalny pulpit. Mieszkanka regionu straciła kilka tysięcy złotych

Dag, mat. KPP
Oszustwo na zdalny pulpit to jedna z metod stosowanych przez internetowych oszustów. Ofiarą takiego przestępstwa padła 40-letnia mieszkanka powiatu opoczyńskiego. Kobieta za namową fałszywego pracownika banku zainstalowała na telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Straciła kilka tysięcy złotych.

Oszustwo na zdalny pulpit. 40-latka straciła oszczędności

Do opoczyńskich policjantów wpłynęło zgłoszenie 40-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. 7 września tego roku na telefon komórkowy zgłaszającej kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków.

- Oszust poinformował, że bank odnotował nieautoryzowaną próbę wypłaty pieniędzy z konta kobiety - informuje asp. szt. Barbara Stępień z KPP w Opocznie. - W trakcie rozmowy przestępca zmanipulował 40-latkę i w konsekwencji namówił ją aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację zdalnego pulpitu, dzięki której okradł kobietę z pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym.

Program taki umożliwia udostępnienie z naszego urządzenia nie tylko obrazu, ale także pozwala innej osobie zdalnie, bez ograniczeń korzystać z naszego telefonu czy komputera. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji, wzbudzają w rozmówcy poczucie zagrożenia.

Policja ostrzega! W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Pamiętajmy, aby chronić swoje dane osobowe

· Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
· Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
· W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta swojego banku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opoczno.naszemiasto.pl Nasze Miasto