Elektryfikacja linii kolejowej nr 25 z Tomaszowa do Skarżyska Kamiennej
26-kilometrowy odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno to element dawnego ciągu Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, który stanowił najkrótsze połączenie regionów łódzkiego i świętokrzyskiego. W 2009 r. zlikwidowano jednak ostatnie dwie pary kursów na tej trasie. W 2012 r. województwo łódzkie zadecydowało o wznowieniu obsługi swojego odcinka torów. Początkowo Przewozy Regionalne uruchamiały tam kilka par kursów realizowanych autobusami szynowymi SN81.
W sierpniu tego roku na stacji kolejowej w Opocznie marszałek Grzegorz Schreiber przedstawił szczegóły modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno - Skarżysko Kamienna, liczącej 88 kilometrów. O pieniądze na realizację tej inwestycji województwo łódzkie ubiega się wspólnie z województwem świętokrzyskim. O tym właśnie porozumieniu mówili w Opocznie marszałek Grzegorz Schreiber oraz Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego. A jeszcze w marcu 2020 roku prezydent Andrzej Duda podpisał na opuszczonym peronie stacji kolejowej w Końskich ustawę Kolej Plus.
Takie wiadomości ucieszyły opocznian, którzy liczą na przywrócenie połączeń kolejowych do Końskich. Wniosek o elektryfikację niedawno złożony przez marszałka województwa świętokrzyskiego zakwalifikował się do programu Kolej Plus. Niestety, na połączenia na tym odcinku przyjdzie poczekać dłużej niż zakładano, bowiem do 2025 roku przewidziano jedynie przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej modernizacji linii kolejowej nr 25 Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Przebudowa samej linii może rozpocząć się więc znacznie później.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?