Zakres robót budowlanych przewidzianych w tym zamówieniu jest bardzo rozległy. Dotyczy przebudowy m.in. dziesięciu torów. Siedem z nich zostanie wykonanych nowym materiałem, natomiast tory 10,12 i 15 materiałem już używanym ze stacji Idzikowice. Zlikwidowane zostaną tory nr 7 i 9. Tory 38 i 40 zostaną przedłużone, podobnie jak tor nr 11.
Projekt uwzględnia też konieczność rozbiórki istniejącej nastawni i budowy nowej.
Jak podaje Rynek Kolejowy po wykonaniu wszystkich prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice prędkość maksymalną określono na 100 km/h. Długość pociągów ma wynosić maksymalnie 800 metrów.
W grudniu tego roku prędkość pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic ma wzrosnąć do 200 km/h.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?