- Podjęliśmy decyzję, że przystępujemy do dobudowy tymczasowego, jednokrawędziowego peronu piątego od strony ul. Zajączka. Peron powinien powstać w ciągu 3-4 miesięcy. Przygotowujemy się też do opracowania dokumentacji projektowej, która pozwoli na wybudowanie drugiego przejścia podziemnego na końcu peronu. Chcemy je wybudować do końca 2025, przed rozpoczęciem prac na „średnicy” – powiedział nieco ponad miesiąc temu Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Nowy peron nr 5
Faktycznie budowa ruszyła, widać powstający nowy peron na stacji Warszawa Gdańska, ale chyba jeszcze ważniejszy będzie nowy tunel. - Problem zbyt wąskiego wyjścia z peronów ujawnia się także po przyjeździe standardowo kursujących tędy pociągów z kierunku Ciechanowa i Legionowa - mówił nam w lutym Karol Trammer, redaktor naczelny pisma kolejowego "Z biegiem szyn". Problemy były i są przede wszystkim z zejściami podziemnymi do metra. - Doszło do paradoksu, że wyjścia z peronów prowadzące tam, gdzie najwięcej ludzi chce się skierować - czyli do przejścia podziemnego prowadzącego do metra oraz tramwajów na ul. Słomińskiego - są najwęższe i blokują przepływ pasażerów - tłumaczy nam Trammer.
PKP PLK długo odbijało piłeczkę stwierdzając, że... przecież dostępne są także dwie zadaszone kładki. Ludzie głosowali jednak nogami za znacznie wygodniejszym, nawet zatłoczonym, przejściem. Kolejarze zrozumieli, że w perspektywie remontu linii średnicowej i jeszcze większego obciążenia stacji Warszawa Gdańska może dojść do jeszcze większych problemów. Peron powstaje jak widać szybko i w dobrym tempie, oby podobnie było z przejściem podziemnym, bo jak pisaliśmy niedawno już od 2025 roku zaczną się liczne utrudnienia związane z remontem linii średnicowej.
Kiedy początek prac na „średnicy”?
Prace na „średnicy” zaczną się tuż po zakończeniu wszystkich prac na Warszawie Zachodniej. Kolejarze przygotowują się do ogłoszenia przetargu na początku 2024 roku. Wiadomo, że na pierwszy ogień pójdzie Warszawa Wschodnia i odcinek w kierunku Warszawy Centralnej. Pierwotny termin zakłada 4 lata prac do 2029 roku. Warto jednak przypomnieć, że dworzec Warszawa Zachodnia także miał być gotowy w 2023 roku, ale już wiemy, że prace będą się toczyć przez cały rok 2024.
Do poprawy pozostaje także informacja pasażerska na dworcu Warszawa Gdańska. Zwłaszcza wraz z przejmowaniem większej liczby pasażerów i pociągów musi być ona dostosowana do tego by łatwo i szybko odnaleźć swoje połączenie. Cały czas regularnie spływają skargi na problemy z oznaczeniem pociągów i błędnym ich zapowiadaniem.
7 najtańszych kierunków na wakacje all inclusive w lipcu 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?