Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wakacyjne utrudnienia na kolei. Autobusy zamiast pociągów regionalnych na linii nr 25. Prace na Opoczno Płd. (foto)

aw
Wakacyjne utrudnienia na kolei. Autobusy zamiast pociągów regionalnych
Wakacyjne utrudnienia na kolei. Autobusy zamiast pociągów regionalnych aw
Na linii kolejowej nr 25 z Tomaszowa Maz. do Koluszek szykują się spore utrudnienia. Od połowy lipca do października na tym odcinku zamiast pociągów regionalnych będą jeździć autobusy komunikacji zastępczej. Duże inwestycje prowadzone są również na Centralnej Magistrali Kolejowej na stacjach w Idzikowicach i Opoczno Południe. .

Najbardziej intensywne prace na linii kolejowej nr 25 prowadzone będą od 16 lipca do 9 października.

Wymienione zostanie ponad 1,5 km torów i 11 rozjazdów na odcinku Koluszki – Słotwiny i na samej stacji Słotwiny. Zainstalowane tu zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem i nowa sieć trakcyjna. Zmodernizowany zostanie też peron w Słotwinach.

Modernizacja linii kolejowej nr 25 z Tomaszowa Maz. do Łodzi kosztować będzie łącznie prawie 18 mln zł.
- Dzięki nowej infrastrukturze pociągi na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. - Obecnie maksymalna prędkość na tym odcinku wynosi 60 km/h. Będzie też sprawniejsze połączenie linii Warszawa - Katowice z trasą w kierunku Tomaszowa Maz.

Zaawansowane prace na Centralnej Magistrali Kolejowej w Idzikowicach i Opoczno Płd.

Duże, wielomilionowe inwestycje, prowadzone są w ostatnim czasie na stacji węzłowej w Idzikowicach i Opoczno Południe, znajdujących się na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej.

W Idzikowicach przebudowywane są tory i wymieniana sieć trakcyjna oraz rozjazdy. W planach jest także budowa nastawni wyposażonej w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Dzięki tym inwestycjom za dwa lata pociągi będą mogły przejeżdżać przez stację z prędkością nawet do 200 km na godzinę.

Trwa rozbudowa stacji Opoczno Południe. Firma Porr Polska Construction ma wybudować tu nowy peron oraz wykonać dodatkowe prace za kwotę 55 mln zł. 

Drugi, 300-metrowy peron, wyposażony będzie w wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie oraz antypoślizgową nawierzchnię. Będzie również dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komunikację między peronami i dojście na parkingi zapewni przejście podziemne.

Obecnie przejście dla pieszych zlokalizowane pod obiektem mostowym, pełniące funkcję dojścia do peronu od strony Klin, zostało zamknięte.
Jak poinformował generalny wykonawca robót budowlanych na stacji Opoczno Południe, zamknięcie przejścia było konieczne ze względu zapewnienia bezpieczeństwa podczas rozbiórki obiektu.
Ruch pieszy zostanie przywrócony po wykonaniu nowego przejścia.
Pasażerowie korzystający ze stacji Opoczno Południe powinni kierować się na stację przez ulicę Ogrodową

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto